04133254530 azaravandco@yahoo.com

کیفیتی را که اعتقاد داریم تجربه کنید.

شرکت آذر آوند در سال 1375 با هدف گسترش صنعت پلی اتیلن در منطقه و کل کشور فعالیت خود را در زمینه تولید محصولات پلی اتیلن با نام تجاری Tuberia آغاز نمود. این شرکت با راه اندازی 5 خط تولید لوله پلی اتیلن و واحدهای مختلف تولید محصولات جانبی پلی اتیلن بزرگترین کارخانه تولیدی این نوع محصولات در سطح منطقه شمال غرب کشور محسوب می شود.
خطوط تولید و محصولات این شرکت به قرار زیر می باشد:
•    سه خط تولید لوله پلی اتیلن آبیاری و آبرسانی تحت فشار از قطر 20 تا 400 میلی متر  با فشار کاری 4 تا 25 بار
•    خط تولید لوله فاضلابی کاروگیت تا قطر  400 میلی متر
•    خط تولید لوله فاضلابی دوجداره از قطر 200 تا قطر 3500 میلی متر
•    واحد تولیدی انواع منهول، حوضچه و اتصالات فاضلابی و آبرسانی پلی اتیلن نظیر زانو ، تبدیل  و غیره 
•    واحد تولیدی مخازن، سپتیک ها و چربی گیرهای دوجداره پلی اتیلن از 1 متر مکعب تا 90 متر مکعب

واحد نمونه کیفی استان

انتخاب شرکت آذرآوند به عنوان واحد نمونه کیفی استاندارد درسال 98 برای چهارمین سال متوالی .

مدیر نمونه ملی

انتخاب مدیر کنترل کیفی شرکت آذرآوند به عنوان مدیر نمونه ملی در سال 98 برای دومین سال متوالی در روز جهانی استاندارد.

آزمایشگاه همکار استاندارد

شرکت آذرآوند از سال 93 با افتخار موفق به اخذ گواهینامه 17025 از مرکز تایید صلاحیت ایران شده و یکی از آزمایشگاه های همکار اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان آذربایجان شرقی می باشد.

مزایای محصولات تولیدی شرکت آذرآوند

قیمت مناسب، گارانتی محصولات، دوام و عمر بالا، قابلیت تولید در انواع سایز و ظرفیت، نصب آسان، مقاومت در برابر زلزله وسیل، مقاوم در برابر شوری آب و خاک و تغییراتPH خاک، بهداشتی بودن و قابلیت جابه جایی

لوله پلی اتیلن دو جداره

لوله پلی اتیلن دو جداره

 

لوله پلی اتیلن دو جداره

لوله پلی اتیلن دو جداره و لوله کاروگیت با توجه به تکنولوژی ساخت قطعات پلیمری و نظایر آن،‌ فعالیت چشمگیری در زمینه تولید لوله انعطاف‌پذیر صورت گرفته است. امروزه لوله پلی اتیلن دو جداره در بسیاری از پروژه‌های تأسیسات زیربنایی مربوط به خطوط انتقال و شبکه‌های تحت فشار آب و خطوط انتقال و شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب بصورت ثقلی و تحت فشار، آدم‌روها، سپتیک تانک‌ها و مخازن شیمیائی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به ماهیت مولکولی مواد پلیمری، این نوع لوله‌ها از شرایط مناسبی جهت بکارگیری در محیط‌های خورنده همچون زمین‌های شور برخوردار بوده و در حقیقت اینویژگی از مهمترین مشخصه‌های شناخته شده مواد پلیمری محسوب می‌گردد.

لوله ساخته شده از مواد پلاستیکی از دهه‌ سی ام قرن بیستم در تکنولوژی فاضلاب مورد استفاده قرارگرفته اند.که در اینجا لوله پلی اتیلن دو جداره  که در ایران بصورت انبوه تولید و مورد استفاده می‌شوند را مورد بررسی اجمالی قرار می دهیم .

لوله پلی اتیلن دو جداره :

لوله پلی اتیلن دو جداره و اتصالات پلی‌اتیلن دارای محدوده کاربری وسیعی می‌باشند. در طی سال‌های متمادی با بهره‌گیری از روش‌های نوین پلیمریزاسیون، خواص مکانیکی پلی‌اتیلن(HDPE) بهبود یافته و نسل‌های متوالی آن با علائم مشخصه PE - 100 , PE - 80 , PE - 63 به ترتیب به بازار مصرف ارایه شده است. تکنولوژی تولید لوله پلی‌اتیلن دوجداره باعث تحول شگرفی در صنعت این نوع لوله‌ها گردیده است. لوله دوجداره به دلیل طرح خاص جداره خارجی و انعطاف‌پذیری این لوله‌ها، در صورت بستر سازی مناسب و تراکم کافی خاک اطراف و بالای لوله در زمان خاکریزی، از مقاومت مکانیکی کافی در مقابل بارهای ترافیکی و وزن خاک روی آن برخوردار می‌باشند. به عبارت دیگر لوله دوجداره در مقایسه با لوله تک جداره هم قطر خود (‌با سختی حلقوی یکسان)، وزن به مراتب کمتری دارند. این مسئله بویژه در اقطار بالا تأثیر بسزایی در هزینه‌های خرید و حمل و نقل خطوط لوله دارد و لذا تمایل به استفاده از لوله دوجداره پلی‌اتیلن بسرعت در حال گسترش می‌باشد.

 

در زیر انواع روش‌های تولید لوله پلی اتیلن دو جداره آمده است :

 جداره یکپارچه اکسترود شده به همراه پروفیلهائی که به لوله متصل شده اند.
- جداره یکپارچه اکسترود شده با دیواره خارجی دنده دار
- لوله اسپیرال یا مارپیچی

 

لوله پلی اتیلن دو جدارهلوله پلی اتیلن دو جداره

 

محاسن لوله پلی اتیلن دو جداره را می‌توان بصورت زیر خلاصه نمود:

1.در مقابل خوردگی مقاوم بوده و به پوشش داخلی و روش‌های حفاظتی نیازی ندارد.
2.در برابر تغییرات درجه حرارت مقاومت قابل ملاحظه ای دارند
3.مقاومت جداره داخلی لوله پلی‌اتیلن در برابر فرسایش از سایر انواع لوله‌ها بیشتر است.
4.وزن سبک
5.نصب آنها ساده تر از سایر لوله‌هاست و به ماشین آلات سنگین نیاز ندارد.
6.رسوبگذاری دراز مدت در داخل لوله‌ها، نسبت به سایر لوله‌ها کمتر است
7.طول عمر زیاد ) حداقل 50 سال(
8.انعطاف‌پذیری در جابجایی و رانش زمین و خم پذیری و قابلیت برش
9.سیستم اتصال ارزان تر
10.قابلیت جوش پلاستیک
11.قابلیت تولید در طول‌های بلند ( 12-6 متر)
12.قابلیت بازیافت

 

 

روند رو برشد استفاده از مواد پلاستیکی و بطور خاص پلی اتیلن در صنعت مرهون خواص و مشخصات این مواد و کاربردهای آن می باشد که باعث شده است در مدت زمان کوتاهی که از عمر آن می گذرد از پیشرفت چشمگیری در تولید و میزان کاریری در صنایع مختلف را شاهد باشد.
در پنجاه سال گذشته این صنعت با پیشرفت هائی که در زمینه تولید انواع لوله پلی اتیلن و اتصالات پلی اتیلن نموده است خود را به عنوان جایگزین مناسبی برای لوله فلزی ،PVC ، GRP و چدنی مطرح نموده است و توانسته است در اکثر موارد به عنوان جایگزین این قبیل لوله ها خود را مطرح نماید ,مدیران پروژه های اجرائی در اکثر مواقع راضی شده اند که این جایگزینی را بپذیرند .استحکام و دوام و روش نصب آسان لوله پلی اتیلن و اتصالات پلی اتیلن در این تصمیم گیری بسیار موثر بوده است.
امروزه سیستم های لوله کشی پلی اتیلن گروه صنعتی آمیتیس در اکثر پروژه های سیستم های آتـش نشانی، پروژه های فشار قوی انتقال آب و سیستم های انتقال فاضلاب های شهری و صنعتی و همینطور انتقال گاز طبیعی در محیط های صنعتی و شیمیائی و یا پروژه های مخابراتی و کاورینگ کابل مورد استفاده پروژه های بزرگ قرار دارد.

 

موارد استفاده از لوله پلی اتیلن دو جداره شرکت آذرآوند :

شبکه های آبرسانی شهری و روستائی
شبکه های فاضلاب شهری و روستائی
شبکه های گاز رسانی
شبکه های زهکشی
سیستم های مایعات و فاضلاب صنعتی
شبکه های آبیاری تحت فشار (قطره ای و بارانی)
سیستم های آبیاری متحرک
پوشش کابلهای مخابراتی و فیبر نوری
پوشش کابلهای برق
پوشش لوله فلزی
بعنوان کانالهای تهویه

 

 

 

تاریخچه لوله پلی اتلین دو جداره :

با افزایش جمعیت انسانی درشهرها و به دنبال آن لزوم وجود شبکه های دفع فاضلاب شهری و صنعتی، کنترل و دفع مناسب پساب های حاصل منجر به پیشرفت سیستم­های دفع فاضلاب و به دنبال آن تولید لوله پلی اتیلن دوجداره گردید. به منظور جلوگیری از خوردگی و آلودگی خاک قابل کشت و زرع و عدم نفوذ سیالات حاصل از پساب­های صنعتی به تاسیسات زیرزمینی، بهره­گیری از لوله پلی اتیلن دوجداره و اتصالات پلی اتیلن تولیدی شرکت آذرآوند که از بزرگترین تولیدکنندگان کشور که به دلیل ماهیت مولکولی پلی اتیلن دارای خواص  ضدخوردگی و مقاومت در برابر انواع مواد شیمیایی موجود در فاضلاب می باشد،

راه حل مناسبی برای کنترل و انتقال سیالات فاضلابی به شمار می­رود.

خاصیت مولکولی مواد پلیمری، استفاده از لوله‌ پلی اتیلن دوجداره را در محیط‌های خورنده و نامناسب مانند زمین‌های شور را امکانپذیر می سازد. در پروژه­های خطوط انتقال و شبکه‌های تحت فشار آب و شبکه‌های انتقال و جمع‌آوری فاضلاب و پساب­ها  بصورت ثقلی و تحت فشار، از لوله پلی اتیلن دوجداره ، منهولها و سپتیک تانک‌ پلی اتیلن استفاده می شود.

اینجا لوله پلی‌اتیلن دوجداره (کاروگیت) که در کشور ایران بصورت انبوه مورد استفاده می‌شوند را مورد بررسی اجمالی قرار می دهیم.

کاربرد لوله پلی اتلین دوجداره و انواع آن:

پلی‌اتیلن‌ (polyethylyne) خانواده‌ای از گرمانرم‌ها می‌باشد که در نتیجه پلیمریزاسیون گاز اتیلن حاصل می­شود به اختصار PE نیز نامیده می‌شود. پلی اتیلن بیشتردر ساخت ترکیبات پلاستیکی استفاده می­شود.

پلی اتيلن‌ها بر اساس دانسيته به گروه­های مختلفی تقسیم میشود که به  اندازه زنجيره پليمر، تعداد و توع شاخه‌های موجود در زنجيره بستگی دارد.

پلی اتيلن سنگين (HDPE)

اين نوع پلي اتيلن که از زنجير پليمری خطی تشکیل شده  استحكام كششي بالاتری نسبت به سایر انواع پلي اتيلن‌ها دارد. روش پليمريزاسيون زيگلر_ناتا براي توليد پلي اتيلن سنگین خطی بدون شاخه به کار میرود.
 که این نوع پلی اتیلن به دلیل خواص مناسب جاصل از ساختار خطی در تولید
لوله پلی اتیلن دوجداره برای کاربردهای فاضلابی و تحت فشار استفاده می شود.

پلی اتيلن سبك (LDPE)

انوع دیگری از پلي‌اتيلن که داراي ساختار زنجيري شاخه دار می باشد پلی اتیلن سبک نامیده می شود. در این نوع پلی اتیلن  که به روش پليمريزاسيون راديكالي توليد می گردد، به دلیل ساختار شاخه دار، نيروي بين مولكولي ضعيف بوده و ماده از استحكام كششي پایین تری برخوردار است.  

 بهره­گیری از لوله­ پلی اتیلن دوجداره تولیدی شرکت آذرآوند به دلیل مقاومت بالای آن در برابرخوردگي، حمل و نقل آسان، فرايند توليد ساده و سریع در اقطار بالا روز به روز در حال افزایش است.

 

لوله پلی اتیلن دوجداره چگونه تولید می شود:

لوله پلی اتیلن دوجداره (کاروگیت) در انتقال ثقلی سیالات و فاضلاب ها بدون وجود فشار داخلی طراحی و تولید می شود. لوله پلی اتیلن دوجداره قادر به تحمل حداکثر فشار داخلی 1.5 بار داخل لوله می باشد که به معنی قابلیت انتقال سیالات بدون فشار با جریان ثقلی می باشد. درواقع لوله پلی اتیلن دوجداره در سیستم های انتقال فاضلاب به عنوان یک کانال زیرزمینی عمل می­کند.

شرکت آذرآوند به عنوان بزرگترین تولیدکتتده لوله­ پلی اتیلن دوجداره در شمالغرب کشور که در شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی واقع است.

 لوله­ پلی اتیلن دوجداره را در دو توع کاروگیت و اسپیرال در انداره­های 160 تا 2500 میلیمتر با مقاومت حلقوی مناسب را تولید می کند، که این لوله پلی اتیلن دوجداره با رعایت اصول نصب و کارگزاری در صورت دفن در عمق زیاد در اثر بارهای ترافیکی وارده یا تنش های ناگهانی وارد شده بر سطح لوله مقاوم بوده و مانع از نفوذ سیالات و فاضلاب های شیمیایی در خاک و آسیب به تاسیسات زیرزمینی می­گرد. همچنین لوله پلی اتیلن دوجداره به دلیل ساختار مارپیچی جداره خارجی خود توانایی بالایی در مواجه با فشارهای خارجی وارد شده دارد. علاوه بر این هزینه کلی پروژه انتقال فاضلاب توسط لوله­ پلی اتیلن دوجداره در مقایسه با لوله­ های بتنی بسیار پایین می­باشد.

 البته ذکر این نکته قابل توجه است که از عوامل مهم در بالا بردن مقاومت مکانیکی و عمر لوله پلی اتیلن دوجداره،  نحوه بسترسازی مناسب خاک اطراف و بالای لوله پلی اتیلن دوجداره و نوع تراکم دهی خاک اطراف می باشد. همچنین لوله پلی اتیلن دوجداره در مقایسه با لوله پلی اتیلن آبرسانی و گازرسانی(تک جداره) با قطر یکسان وزن کمتری دارد که این مسئله باعث افزایش کاربرد لوله پلی اتیلن دوجداره می شود.

لوله پلی اتلین دوجداره د رچند نوع ساخته وتولید می شود:

لوله پلی اتیلن دوجداره به دو صورت لوله پلی اتیلن دوجداره کاروگیت و لوله پلی اتیلن دوجداره اسپیرال تولید می شوند که تفاوت آنها در نوع قالب می باشد.

شرکت آذرآوندواقع شده در شهر تبریز در تولید لوله پلی اتیلن دوجداره از مواد نو (material)و خود رنگ بهره می برد. لوله پلی اتیلن دوجداره کاروگیت  در سایز با قطر داخلی ۱۶۰ ،۲۰۰ ،۲۵۰ ،۳15 ،۴۰۰ و ۵۰۰ میلی متر  و لوله پلی اتیلن دوجداره  اسپیرال در سایزهای 600، 700، 800، 900، 1000، 1200، 1400، 1600، 1800، 2000 و 2500 میلیمتر در شرکت آذرآوند تولید می گردد. .

شرکت آذرآوند با اطمینان از آستانه تحمل فشار حلقوی نسبی وارد بر لوله پلی اتیلن دوجداره کاروگیت و مقاومت مکانیکی و استاتیکی، در عرصه تولید با اقتدار فعالیت می نماید. لوله پلی اتیلن دوجداره کاروگیت باید براساس استانداردهای داخلی و خارجی شامل ضخامت جدار داخلی مناسب باشد تا هنگام بهره برداری دچار پارگی در لوله نگردند .

در این قسمت به برخی از مزایای لوله پلی اتیلن دوجداره کاروگیت و اسپیرال تولیدی شرکت آذرآوند می توان اشاره کرد :
  • تحمل بار ترافیکی و بارهای فشاری ناشی از دفن کردن لوله پلی اتیلن دوجداره
  • استفاده از صافی سطح مناسب داخل لوله پلی اتیلن دوجداره به منظور جلوگیری از افت عبور سیال
  • کیفیت مناسب جنس ( Material ) بکار رفته در تولید لوله پلی اتیلن دوجداره به دلیل استفاده از مواد نو
  • مقاومت بسیار خوب در برابر شرایط دمایی و اشعه مضر UV
  • قابلیت تولید در اندازه های 6 متری و 12 متری
  • مقاومت در برابر خوردگی و عدم نیاز به پوشش داخلی و روش های حفاظتی
  • انعطاف‌پذیری بالای لوله پلی اتیلن دو جداره در جابجایی و رانش زمین و خم پذیری و قابلیت برش آسان
  • مقاومت بالا در برابر تغییرات دمایی و طول عمر حداقل 50 سال
  • عدم نیاز به ماشین آلات سنگین برای نصب لوله پلی اتیلن دوجداره و نصب آسان

در تولید لوله پلی اتیلن دوجداره کاروگیت و اسپیرال به دلیل مقاوت بالای رنگ مشکی در مقابل امواج UV، رنگ خارجی لوله مشکی بوده و لایه ی داخلی در لوله پلی اتیلن دوجداره رنگ روشن (معمولا رنگ زرد در کشور ما) انتخاب می گردد تا تشخیص سوراخ یا خراش ازداخل به راحتی انجام گیرد.

شرکت آذرآوند از بزرگترین تولیدکتتده های لوله پلی اتیلن دوجداره کاروگیت و اسپیرال با فشار حلقوی 16و 31.5 و 64 کیلونیوتن بر متر مربع در کشور  واقع در شهر تبریز می باشد که مقاومت مورد نیاز برای لوله پلی اتیلن دوجداره در هر پروژه توسط کارشناسان و مهندسان خبره این شرکت تعیین می گردد.

با پیشرفت وسیع در صنعت پلی اتیلن در طول پنجاه سال اخیر لوله پلی اتیلن دوجداره به عنوان جایگزین مناسب لوله های فلزی، چدنی وPVC عمل کرده در اکثر پروژه های سیستم های آتـش نشانی، پروژه های فشار قوی انتقال آب و سیستم های انتقال فاضلاب های شهری و صنعتی و همینطور انتقال گاز طبیعی در محیط های صنعتی و شیمیائی و یا پروژه های مخابراتی و کاورینگ کابل استفاده  می شود.

هدف ما کسب رضایت مشتری در خرید محصولات لوله پلی اتلین دوجداره با بهترین کیفیت می باشد، جهت ارتباط و مشاوره درخصوص محصولات ما می توانید با 6-33254065-041 داشته باشید.

شرکت آذرآوند بزرگترین تولید کننده محصولات سپتیک تانک پلی اتیلن ، لوله پلی اتلین آبرسانی و همچنین لوله پلی اتیلن دوجداره در شمالغرب این می باشد که با بهره گیری  از نیروی فنی متخصص و همچنین واحد فروش در تبریز و تهران بهترین مشاور شما در زمینه خرید محصولات این شرکت می باشد.

 

        

 

برخی از مزایای لوله پلی اتیلن دوجداره :

  •     تحمل بار ترافیکی و بارهای فشاری ناشی از دفن کردن لوله پلی اتیلن دوجداره
  •     استفاده از صافی سطح مناسب داخل لوله پلی اتیلن دوجداره به منظور جلوگیری از افت عبور سیال
  •     کیفیت مناسب جنس ( Material ) بکار رفته در تولید لوله پلی اتیلن دوجداره به دلیل استفاده از مواد نو
  •     مقاومت بسیار خوب در برابر شرایط دمایی و اشعه مضر UV
  •     قابلیت تولید در اندازه های 6 متری و 12 متری
  •     مقاومت در برابر خوردگی و عدم نیاز به پوشش داخلی و روش های حفاظتی
  •     انعطاف‌پذیری بالای لوله پلی اتیلن دو جداره در جابجایی و رانش زمین و خم پذیری و قابلیت برش آسان
  •     مقاومت بالا در برابر تغییرات دمایی و طول عمر حداقل 50 سال
  •     عدم نیاز به ماشین آلات سنگین برای نصب لوله پلی اتیلن دوجداره و نصب آسان

در تولید لوله پلی اتیلن دوجداره کاروگیت و اسپیرال به دلیل مقاوت بالای رنگ مشکی در مقابل امواج UV، رنگ خارجی لوله مشکی بوده و لایه ی داخلی در لوله پلی اتیلن دوجداره رنگ روشن (معمولا رنگ زرد در کشور ما) انتخاب می گردد تا تشخیص سوراخ یا خراش ازداخل به راحتی انجام گیرد.

شرکت آذرآوند از بزرگترین تولیدکتتده های لوله پلی اتیلن دوجداره کاروگیت و اسپیرال با فشار حلقوی 16و 31.5 و 64 کیلونیوتن بر متر مربع در کشور  واقع در شهر تبریز می باشد که مقاومت مورد نیاز برای لوله پلی اتیلن دوجداره در هر پروژه توسط کارشناسان و مهندسان خبره این شرکت تعیین می گردد.

با پیشرفت وسیع در صنعت پلی اتیلن در طول پنجاه سال اخیر لوله پلی اتیلن دوجداره به عنوان جایگزین مناسب لوله های فلزی، چدنی وPVC عمل کرده در اکثر پروژه های سیستم های آتـش نشانی، پروژه های فشار قوی انتقال آب و سیستم های انتقال فاضلاب های شهری و صنعتی و همینطور انتقال گاز طبیعی در محیط های صنعتی و شیمیائی و یا پروژه های مخابراتی و کاورینگ کابل استفاده  می شود.